Segons diu el programador calellenc, Carlos Garcia, el joc de moda dels dispositius mòbils, ‘Candy Crush‘ deixa en caixa diàriament, 2 milions i mig d’euros, gràcies al nombre de descàrregues de la seva versió de pagament. La pàgina de facebook del joc xifra en 10 els milions d’usuaris arreu del món. És el ‘number one‘, aquell que ha aconseguit generar amb i entre els usuaris, una relació que fa que la seva vida s’allargui una mica més del normal. L’elevada oferta, es parla d’uns 800.000 jocs destinats al mercat dels smartphones i tauletes gràfiques, fa que si no és un punter, la seva supervivència es faci difícil.
El nostre protagonista és un programador calellenc, que comença a posicionar-se en els dos principals mercats que fan d’aparador dels jocs: l’applestore i l’android market.
En poc més de 7 mesos, Carlos Garcia, ha aconseguit que els seus jocs, que qualifica de “jocs de batalla“, sumin el milió i mig de descàrregues. I l’objectiu passa per tancar l’agost arribant a la xifra dels 2 milions. A l’empresa, Rodinia Games, hi treballen 9 persones. Entre elles, el productor i compositor musical Daniel Ambrojo.
Després de treure el cap, afirma que ara començarà a treballar coses més serioses. De moment, ha estudiat d’una forma peculiar l’acceptació que tenen els seus jocs entre el consumidor Carlos Garcia “la gent juga 10 segons i vol canviar”Assegura que no sempre, el consumidor, enten que el joc té un procés d’el.laboració al darrera i per això, les versions de pagament “no paguen la pena“. L’èxit està en les gratuïtes, que inclouen publicitat. A partir d’un nombre determinat de descàrregues, que acostuma a ser bastant elevat, comencen a arribar beneficis. Recentment, en Carlos ha buscat al GameLab 2013 (Fira Internacional del videojoc i l’oci interactiu) alguna pista per imitar la fòrmula d’èxit que utilitzen els creadors dels grans jocs. L’èxit, però, és personal i intransferible
COMENTARIS RECENTS