Montserrat Candini: “l’oferta turística del tot inclòs a Calella, és residual”

Calella ha apostat decididament pel turisme rus, com una de les fonts principals d’ingressos de la seva economia. Les polítiques municipals van encaminades a potenciar-lo. Ja sigui per la via d’afavorir les seves inversions a la ciutat. A través de la potenciació de l’ensenyament d’aquest idioma als treballadors del sector servei, per oferir una millor atenció al client (es té el compromís que pel curs 2014-2015, el rus es pugui oferir com a idioma d’estudi a la nova EOI que es farà a Calella). Oferint recepcions a executius d’agències de viatge de Rússia o situant cartells publicitaris en l’idioma cirílic, com és el cas de l’ubicat a la Plaça del Mercat.

Una aposta emmarcada en la idea d’esborrar Calella del mapa dels municipis que, en un moment o en un altre, han estat associats al turisme de borratxera.

MONTSERRAT CANDINI. ALCALDESSA DE CALELLA

“La quantitat d’hotelers que ofereixen el tot inclòs, a Calella és residual”

 

 

El programa electoral de Convergència i Unió, en el seu capítol destinat al Turisme, parla de potenciar la qualitat per sobre de la quantitat. En quin punt d’adaptació es troba Calella, actualment?
Fa molt de temps que Calella va en aquesta línia. És un treball dels últims 15 anys. El Pla General Urbanístic ja va ser un instrument que va definir cap a on havia d’anar el turisme i fa molt de temps que hem descobert que la qualitat no la fa la quantitat. El model turístic passa també per fugir del “Calellafest”, que encara existeix a d’altres municipis. La qualitat turística passa per anar consolidant diferents models, com l’esportiu, el familiar, el cultural… Calella fa molts anys que està fent els deures.

Tot i això, encara es veu quantitat. Se serà inflexible amb els hotelers i els tour operadors que encara venen paquets de “tot a 100”?
Vostè diu que encara es veu quantitat, però crec que és absolutament residual la quantitat d’hotelers que fan el ‘tot inclós’, amb aquells preus tan baixos. La prova és que cada vegada més se’ns coneix per una ciutat capaç de reinventar-se, de fer propostes culturals, d’altres lligades a les activitats esportives, que donen un segell i una singularitat diferents. Crec que estem molt i molt lluny d’altres municipis que, em consta que volen treballar en aquest sentit, però que els costa molt més. És veritat que el 100×100 costa molt, però que hi ha un percentatge altíssim d’hotelers i empresaris de Calella que aposten per aquesta cultura de la qualitat per sobre de la quantitat.

Hi ha un altre col.lectiu turístic que es pugui potenciar, a banda del rus?
Sí que hi ha un altre segment i és el turista xinès. Justament, ho he parlat aquests dies a Rússia amb el director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa. Hi ha 3 regions específiques de la Xina que tenen interès en fer turisme a l’Europa del Sud, que és com ells l’anomenen. Ho vam començar a parlar perquè Calella també hi tingui un espai.

Escolta l’entrevista[audio:https://www.carlespascual.cat/wp-content/uploads/2012/11/Entrevista-Montserrat-Candini.mp3|titles=Montserrat Candini “l’oferta del tot inclòs, és residual a Calella”]

Share

Deixa un comentari

Your email address will not be published. Please enter your name, email and a comment.