Ni a la platja, ni en els diferents escenaris amb què compta Calella. El segon dels espectacles de la Segona Temporada Lírica Ciutat de Calella, l’Òpera Marina, s’interpretarà i es recrearà al Parc Dalmau, a petició popular. La seva ubicació inicial era a la sala polivalent de la Fàbrica Llobet-Guri, però les condicions no acaben d’agradar a l’entès públic operístic. Ni les acústiques, ni les espacials. L’Òpera d’Emilio Arrieta (compositor del segle XIX, 1823-1894) està ambientada a les platges de Lloret. Tampoc ha estat possible la seva recreació a la sorra de mar de Calella, per la proximitat de la via del tren que n’afectaria la sonoritat. Finalment, doncs, tot i l’increment considerable en el pressupost, la direcció del Cor Harmonia Calellenc ha decidit apostar novament per repetir al Parc Dalmau, com l’any passat amb l’Elisir d’Amore. L’obra, que inicialment va ser concebuda com una sarsuela en dos actes, va ser reconduida pel mestre Arrieta als tres actes de l’Òpera en què, la música i el cant pesen molt més que l’argument.
Els 40 components del Cor Harmonia Calellenc i els 28 músics de l’Orquestra Simfònica de Sant Cugat, acompanyaran les 7 veus, en què destaquen les de la soprano Beatrice Jiménez, el baríton Carles Daza i el tenor, Albert Deprius.
Tot seguit us presentem un tastet d’un dels fragments més esperats que es podrà sentir el 7 de juliol, a partir de les 20.30h. La interpretació, en exclusiva per a tots els seguidors d’infocalella, ens la fa des del mateix Parc Dalmau, el director del Cor Harmonia Calellenc. L’Albert Deprius, que farà de Jorge. Ell mateix ens introdueix en l’audició Opera Marina Albert Deprius “Costa la de Levante, Playas la de Lloret” (interpretacio) Amb ell hi hem parlat, abans d’aquesta interpretació
Albert, ens expliques això de pujar la platja al Parc Dalmau?
Són més els avantatges que no pas els inconvenients. La gent ja té l’experiència positiva d’altres vegades, tant musical, com escènica. I és que, realment, no tením gaires més opcions a Calella, per desgràcia. Tot i que ja fa més de quinze anys que treballo en el món de la cultura a la ciutat i que demanem un auditori o una sala de concerts per a tot tipus d’espectacles, teatre, dança, música. Tením la sala polivalent de la Fàbrica, però, tot i quedar prou contents, el públic no n’ha quedat prou. No hi ha bona visió, l’acústica és molt dolenta, el sostre és molt baix, l’escenari també… I a la balança hi ha més coses negatives que positives. Ja ho teníem tot lligat per fer-ho a la sala polivalent, però el públic se’ns va queixar. Tant que hi va haver gent que ens deia “si es fa a la fàbrica, no vindrem”.
Curiós que el públic prefereixi en una Òpera l’acústica del Parc Dalmau, un espai obert que no està fet per a això
Suposo que fan una anàlisi global i al parc, tot i que el so s’haurà d’amplificar, invertint molts diners, doncs la gent valora més l’espectacle en sí.
En quant s’incrementa el pressupost inicial per pujar l’Òpera?
De memòria no t’ho sé dir, però són molts diners. Per exemple, a la Fàbrica no cal posar un grup electrògen. Llavors portar-lo aquí, per donar corrent durant els tres dies d’assaig i el dia de la funció, estem parlant d’uns 2.000-2.500 euros. A més a més, s’han de posar lavabos químics, el bus que puja la gent… Cap als 6.000-8.000 euros, fàcilment, s’incrementa el cos. Després, els 25-30 focus, les torres per aguantar-los, els micròfons inal.làmbrics, sumen 8.000-10.000 euros més.
I després, el decorat. Serà impactant?
Creiem que sí. Serà un canvi, perquè estem en plena natura, al bosc, i ho hem de transformar en platja. L’Òpera Marina passa a la platja de Lloret, a la Costa de Llevant… i clar, aquí hi ha molt de pi, que no es pot tallar, òbviament. Ho ambientarem amb molta xarxa, amb molt d’attrezzo, de material mariner. Estem mirant, la possibilitat de pujar una barca. És complicat, però ho estem intentant amb la grua de la brigada municipal. També hi posarem una casa al lateral esquerre…
I no s’ha plantejat la possiblitat de fer-ho a la platja?
Sí, ja tenia la ubicació perfecta, aprop de les Roques, amb el públic encarat cap a Sant Pol, i d’escenari les pròpies roques amb el Far, que es veu de lluny… Però, hi ha l’inconvenient del tren. Cada quinze minuts tindríem el soroll del xiulet, perquè estan obligats a fer-ho per que hi ha el túnel…
ÀUDIO DE L’ENTREVISTA. Albert DEPRIUS, director del Cor Harmonia Calellenc Entrevista a Albert Deprius
COMENTARIS RECENTS