El turista rus de Calella no vol l’article ‘made in Xina’ i busca el ‘tax free’

Les etiquetes d’alguns productes oficials de grans marques generen el rebuig i la desconfiança del turista rus quan hi veu el ‘made in Xina‘. Un inconvenient per a la marca que tria el país asiàtic per obtenir mà d’obra barata, abaratir el cost de producció i augmentar el seu benefici. Però si el producte cau en mans dels russos, la marca té un problema. L’article es queda a la botiga. I a Calella, això passa.

Al client-turista rus li agrada ostentar. Tant pel que fa a mostrar la seva roba de marca, com als feixos de bitllets que guarda a les butxaques. Tot i això, molts botiguers del centre comercial de Calella coincideixen a dir que, el seu poder adquisitiu ha baixat. Ja no compren sense miraments, com en temporades anteriors, sinó que fins i tot, regategen els preus o demanen un ‘skidka’ (traducció fonètica de descompte). Es miren molt l’anomenat ‘tax free‘, del qual s’en beneficien tots els ciutadans de fora de la Unió Europea un cop creuen la frontera (per compres superiors als 90 euros, se’ls retorna l’IVA).

Malgrat això, la gran majoria d’establiments els veuen com un dels millors turistes en generació d’ingressos. Les grans marques com Benetton o Lacoste i les instal.lades a la ciutat més recentment, com Mango i Desigual, són qui en treuen més benefici. El petit comerç local en pesca alguna cosa, però sense que es pugui comparar. El rus tria. Però no només roba. El peix i la puericultura també estan entre les seves preferències. Infocalella ha sortit al carrer per parlar amb els botiguers.

Fermí, Botiga EthnikFERMÍ. Propietari de la botiga de roba, ‘ETHNIK‘. Tot i no tenir marques, diu que el rus també hi entra. Això sí, “ells volen posar el preu” Rus Fermi Ethnik1

Jordi Esports BarcelonaJORDI. Propietari d’Esports Barcelona (botiga amb productes oficials Barça). Ha decidit contractar una persona russa pel tracte amb el turista Rus Jordi Esports Bcn1

Sònia Peixateria Cento i SòniaSÒNIA. Peixetera Cento i Sònia al mercat municipal. A la parada li venen a comprar famílies que estan allotjades en cases. Afirma que coneixen el peix que compren Rus Sonia Peixeteria

Ramón Can VillaretRAMÓN. Propietari de ‘Can Villaret‘. La seva és una botiga de tota la vida que ven roba interior. Hi trobes mitges, mitjons, bates, pijames i, com no, calces i calçotets Rus Ramon Can Villaret1

Laia 'Lacoste'LAIA. Treballadora a Lacoste. Assegura que 7 de cada 10 turistes que entren a la botiga són russos. Que tenen menys diners i que compren una mitjana de 2-3 peces Rus Laia Lacoste1

Ruth BebeàliaRUTH. Propietària de la botiga per a nens, Bebeàlia. El turista rus “no mira preus”, però s’ha de convèncer del que compra. Bàsicament cotxets i cadiretes Rus Ruth Bebealia1

Tina Vicens, Al.lotsCRISTINA. Propietària de la botiga de calçat infantil, Al.lots. Assegura que el seu client és el francès i que el rus ja no és el que era Rus Tina Alots1

Núria Pells BarcelonaNÚRIA. Treballa a Pells Barcelona. No volen que el turista rus marxi perquè amb ells fan l’estiu Rus Nuria Pells Bcn1

Alèxia Joieria GratovilALÈXIA. Treballadora de la joieria Gratovil. Veu els russos com uns ‘nous rics’ i diu que es “pirren per les marques” Rus Alexia Gratovil1

Laura BenettonLAURA. Treballadora de Benetton. Diu que busquen les rebaixes i que la marca és un reclam Rus Laura Benetton1

ARTICLE RELACIONAT
Calella mima el turisme rus

Share
One Response to El turista rus de Calella no vol l’article ‘made in Xina’ i busca el ‘tax free’
  1. Jordi Verdura Respon

    Gran reportatge Carles!. Bones vacances company.

Deixa un comentari

Your email address will not be published. Please enter your name, email and a comment.